september 09, 2010

Jag avslöjar vem jag ska rösta på

Nu kanske folk blir nyfikna på vem jag ska rösta på.

Det viktigaste är förstås att rösta över huvud taget, så man slipper Sverigedemokraterna. Näst viktigast är att slippa kommunister i regeringen, och då har tyvärr S och MP straffat ut sig för den här gången. Fattar inte varför man ger Lars Ohly förhandlingsutrymme, när han ändå aldrig någonsin kommer fälla en sosseregering.

De borgerliga partierna har tyvärr visat total inkompetens i informationspolitiken, när de skräddarsyr lagar för amerikanska skiv- och filmbolag, och låter FRA få befogenheter som egentligen bara Carl Bildt och de själva vill ha. Men Piratpartiet är inte heller ett alternativ just nu, av orsaker som jag tidigare nämnt.

Efter en del vånda har jag bestämt mig för Amanda Brihed i Folkpartiet. Hon står på listan för Stockholms läns valkrets, och kommer behöva andra stockholmsförortsbors hjälp för att komma in i riksdagen.

Amanda, jag vill ge dig fyra år på dig att visa lite äkta liberalism och göra upp med avlyssnarhögern. Ta vara på dem. Du får gärna fixa lite nya järnvägsspår också, om du hinner.

Inga kommentarer: