mars 22, 2009

Rädda det öppna samhället, skämta om bomber på flygplatsen

Ett flygplan på Kastrup fick utrymmas efter att en dansk skämtat om bomber.

Flygplatser ger en försmak av det övervakningssamhälle som vi håller på att skapa i kriget mot terrorister, fildelare och pedofiler. Jag vågar inte säga att dansken som försökte lätta upp polisstats-atmosfären är någon hjälte, men en martyr är han helt klart.

När jag stod i säkerhetskontroll på Kastrup gick jag och nynnade "Allahu akbar" för mig själv när ingen hörde. Jag önskar att fler kunde följa exemplet och busa, för att visa hur orimligt det är att vakterna stjäl deodoranter och nagelsaxar, medan 80-procentig sprit i glasflaskor säljs kring hörnet.

Genom världshistorien har terrorism dödat 0 svenskar i Sverige. Slappna av!

Inga kommentarer: