november 12, 2006

Kvällspressen chockar på som vanligt

Susanne Nyhlén skriver på Aftonbladet om mitt privatliv. Hon hade pratat med mig på Sturecompagniet och hade åtminstone folkvett nog att ringa mig för att få citaten bekräftade. Givetvis är det alltid det grövsta citatet som blir rubrik, om man inte står på sig nog för att dementera det. När det gäller den här rubriken är det inte samma sak att "få ligga" som att verkligen göra det. Kräsen är jag.

Expressen har bara suttit på rumpan och citerat Aftonbladet och min blogg rakt av. Jag må ha varit på Laroy (nåja, man måste hålla koll på Svamplandet även om man inte känner sig helt hemma där) och träffat på en och annan mediamänniska, men jag gav ingen intervju. De har kryddat med Aspergerhistorien utan att bekymra sig om att jag har dementerat den; jag tvingades ringa upp dem än en gång för att ta bort det avsnittet från nätet.

Och även Metro har hakat på. Man kan säga att jag börjar lära mig vad jag ska säga för att skapa rubriker.

Inga kommentarer: