november 12, 2010

What goes around, comes around

På bussen hem från skolan, fick jag se en pärm ligga på ett säte. Nyfiken som jag var, öppnade jag pärmen. Första sidan var en årsrapport från en bostadsrättsförening. Kanske inte så viktigt tänkte jag, men såg ändå att en mäklares visitkort satt i en ficka på pärmen. Eftersom jag ändå inte hade något att göra, ringde jag mäklaren.

Han blev överväldigad när jag berättade om pärmen. Huvudinnehållet var tydligen ett köpeavtal på en lägenhet. Han skulle gå på ett möte, men återkomma.

När jag satt på nästa buss, ringde hon som köpt lägenheten. Hon föreslog att jag skulle lämna in pärmen i en blombutik i närheten, där hennes syster jobbade. När jag kom till butiken fick jag ett enormt blompaket. Jag kom hem tjugo minuter senare än väntat, men det gjorde inte så mycket. Orkidéer sägs ge många vuxenpoäng.

Inga kommentarer: