december 31, 2005

Ny blogg, gammalt år

Med tolv timmar kvar på 2005, året då ALLA började blogga, så inviger jag detta mer privata systerprojekt till min FCZ-blogg (och den engelska variant där jag än så länge inte haft så mycket att skriva).

Jag hoppas att även du som bara känner igen mig från TV ska tycka att det är intressant.

Saker som jag kanske ska skriva, om jag lyckas göra någon ny ansats
* Politiska rörelser som degenererar till moraliserande, pretentiösa medelklasshobbies
* Att spela i ett lag
* Varför tittar folk på tv-program som de själva tycker är dåliga?
* TV-underhållningens framtid - realityns mognad
* Stockolms krogliv: "Hur mycket har du druckit? Jag kan inte hjälpa dig ikväll."
* Subkulturer
* Pretton - normala människor som låtsas vara nördiga för att få nördcred
* Bögleken, gammal redan på högstadiet - och flatleken, inte mycket fräschare
* Nördar, geeks och Aspergers syndrom
* Publicitet och kändisskap - alltid bra?
* Vem får världsherravälde - Google, Microsoft eller open source-scenen?
* Civilkurage - att gå i Pridetåget fast det skulle kunna minska chansen att få jobb i framtiden
* Det är lättare att vara igelkott än räv
* FCZ som alibi för förnedringssåpor
* Måste kändisar ha ett socialt ansvar?
* Supernördarna
* Fåfängans marknad

Vad vill ni läsa om?

Senast ändrad 2 februari 2006

Inga kommentarer: